O projektu

KLARA SEDLO STUDIO

Jmenuji se Klára Sedlo a jsem malířka. To mě vystihuje nejvíc ze všeho – a tak musím říct, že i na začátku Studia byl obraz.

Obraz s kostrou za oknem staré chatky. Vznikl na jedné letní dovolené ve starém kempu v Doksech.

Ve chvíli, kdy jsem plátno dokončila, měla už kostra svoje jméno i příběh. To všechno se utvořilo tak nějak samo od sebe – s každým tahem štětce získávala postava kostlivce Harryho v mé hlavě nejen jméno, ale i další a další dílky své osobnosti i příběhu. Za několik dní,co jsem s plátnem strávila, se v mé vnitřní krajině upletla celá historie této bizarní postavy.

Jenže kostlivec nebyl jediná postava z mých pláten, která měla charakter. Tohle se mi zkrátka stává pořád – krajiny, postavy, i tahy jsou jako živé bytosti. Mají spletitou historii i vztahy.

Divák na výstavě je ale nevidí. Nemůže vidět ani příběhy, ani krajinu obrazu za hranicí rámu. Nedají se jednoduše popsat, a ani vystihnout názvem. Vím o tom jenom já.

Když jsem dokončila obraz, přemýšlela jsem o postavě kostlivce Harryho několik dní – přišlo mi líto, že příběhy „za obrazy“ takřka nikdo nezná.
O kolik lépe by plátna na diváka fungovala, kdyby viděl všechno, co vidím já, když je tvořím?

Prvotní impuls pro založení Studia byl právě tenhle moment. Kdesi v Doksech, mezi dřevěnou chatkou, rybníkem plným bahna a psem, co právě zvrací zbytky sežrané šišky. Každopádně to bylo jako osvícení.

Je potřeba, říkala jsem si, kromě obrazů přece předávat i příběhy!

Obrazy nepopíší vše, co mám v hlavě. A ačkoliv vždycky zůstanou hlavní náplní mé tvorby i života, je nutno vyprávět i dalším způsobem!

A tak začalo vznikat Studio – místo, kde můžu prezentovat svoje povídky a pracovat na krátkých animovaných filmech. Postupně pak uzrála ještě jedna důležitá myšlenka. A sice, že Studio může poskytnout prostor i dalším, podobně surreálným dílům a autorům! 

Kolik fascinujících tvůrců znám jen ze svého okolí, a ačkoliv dosud třeba neměli možnost svou práci někde oficiálně publikovat, jejich příběhy zbožňuji! 

A bylo rozhodnuto. Studio bude fungovat jako nakladatelství i prostor pro společně projekty, s jedním jmenovatelem: otevírat dveře do bizarního světa podvědomí a snů.

Hlavním mottem Studia je přivádět lidi k vlastní představivosti. Pod tímhle heslem jsem se rozhodla sdružovat, vydávat či prezentovat tvorbu svou i dalších autorů.

Chybí vám bizarní příběhy? Jste tu správně!
Málo impulsů pro imaginaci? Brouzdejte po stránkách, mrkněte na e-shop.

Potřebujete booster pro svou vnitřní krajinu? Neváhejte ani minutu. 

Nemusíte se ale bát, že by ubylo obrazů, mou hlavní životní náplní stále zůstává klasická malba – ostatně bez malování bych nepřežila ani den. Do mého ateliéru můžete koneckonců nakouknout zde:

Zatímco jsem v ateliéru, Studio může surreálně (pardon, simultánně) fungovat samo díky skvělému týmu. 

Klára

Klára Sedlo je známá především jako výrazná malířka své generace, kromě toho ale také vytvořila Studio. Ze všeho nejdůležitější je, že ráda převádí nápady do reality, ať už jde o vlastní díla, nebo o větší skupinové projekty. Na současné umělecké scéně jí už delší dobu chybí více děl, která by byla zaměřená snově surreálným směrem – jakoby dnes málokdo věnoval pozornost podvědomým procesům mysli, snům a imaginaci! Kde je nějaký ten De Chiricův Hebdoméros nebo Dům o tisíci patrech? Snad i proto sama tak intenzivně tvoří tímto způsobem, a zároveň se rozhodla pomoci na světlo i dalším dílům, která jí přenášejí do snového světa.

Martina

Martinu baví organizovat a dávat chaos do pořádku. To je v podstatě jejím hlavním úkolem ve Studiu; zařídit, aby se děly věci, které se mají dít, a to co nejefektivněji a nejlépe. Miluje knihy a proto jí obzvlášť těší pomáhat jim na svět. Sama psala a píše o umění a lidech.

Judita

Judita Košťáková je dvorní grafička Studia. Připravuje k tisku knihy, propagační materiály, prostě všechno, co je potřeba. Vždy se kreativně vypořádá s každým nestandardním úkolem, který jí přistane na stole. Díky ní mají všechny knihy neotřelý grafický design, který perfektně odráží obsah. Bez její práce by knížky byly zkrátka jen polovičaté.

Karolína

Karolína Koblen je skvělá fotografka, co vidí nečekané souvislosti, barvy a kompozice tam, kde ostatní vidí jen portrét. Sama je taky malířka – na všechno, co dělá se můžete podívat tady.

Anna

Anna Lodinová pro Studio překládá texty a knihy do angličtiny. Bez ní by velká část práce Studia zůstala skrytá všem zahraničním čtenářům.